Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8690
Title: Формирование компетенции межкультурного профессионального общения на иностранном языке в магистратуре естественнонаучных направлений
Other Titles: Formation of cross-cultural professional communication competence in foreign language in the master course of science
Authors: Ozhgibesova, N. Y.
Babich, O. A.
Sizova, L. V.
Ожгибесова, Н. Ю.
Бабич, О. А.
Сизова, Л. В.
Keywords: formation of cross-cultural professional communication competence
foreign language
Educational Standards of Higher Education
компетенция межкультурного профессионального общения
иностранный язык
образовательные стандарты высшего образования
Issue Date: 2016
Publisher: Новосибирский государственный педагогический университет
Citation: Ожгибесова, Н. Ю. Формирование компетенции межкультурного профессионального общения на иностранном языке в магистратуре естественнонаучных направлений / Н. Ю. Ожгибесова, О. А. Бабич, Л. В. Сизова. – Текст : электронный // Сибирский педагогический журнал. – Новосибирск : Новосибирский государственный педагогический университет, 2016. – № 3. – С. 55-58.
Abstract: The article deals with the problem of formation of cross-cultural professional communication competence in foreign language in the Master Course of Science. The analysis of educational standards of higher education was carried out in order to reveal the main competence for Master students. The formation of this competence involves combining linguistic, communication, professional, and cultural blocks, with some other definite competences. There are also some examples of exercises to form cross-cultural professional foreign communication.
В статье рассматривается проблема формирования компетенции межкультурного профессионального общения на иностранном языке в магистратуре естественно-научных направлений. Проведен анализ образовательных стандартов высшего образования для магистратуры с целью выявления необходимости формирования данной компетенции. Формирование названной компетенции заключается в объединении лингвистического, коммуникативного, профессионального и культурологического блоков, которые содержат ряд определенных компетенций. Приводятся примеры упражнений, способствующих формированию комплекса компетенций, которые образуют межкультурное профессиональное иноязычное общение.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8690
ISSN: 1813-4718
Source: Сибирский педагогический журнал. – 2016. – № 3
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
spzh2016_3_55_58.pdf828.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.