Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8746
Title: Интегративное обучение по предмету "Физическая культура"
Other Titles: Integrative training in the subject "Physical culture"
Authors: Cherkasov, V. V.
Черкасов, В. В.
Keywords: the integrative training
the integrated lessons
intersubject interaction
intersubject communications
межпредметные связи
межпредметное взаимодействие
интегрированные уроки
интегративное обучение
Issue Date: 2013
Publisher: Академия естествознания
Citation: Черкасов, В. В. Интегративное обучение по предмету "Физическая культура" / В. В. Черкасов. – Текст : электронный // Современные проблемы науки и образования. – Москва : Академия естествознания, 2013. – № 3. – С. 201.
Abstract: Modern approaches to the organization of the subject “Physical culture” are described in the following article. The analysis of the basic approaches to the notion of integration in the pedagogical process is done here. The conditions, forms and mechanisms of realization of integrative teaching are detached. The examples of organizing integrative lessons, depending on age peculiarities of students are considered. Basic problems, which teachers face at the lessons in planning integrative lessons: confusion of notions integrative lesson and inter-subject links, paying attention to the realization of moving activity of the students are described. A complex approach to inter-subject planning of learning the program material during the whole period of the school year and the stage of the school with the aim of strengthening mental, creative and moving activities of the students is also given in the article.
В статье рассматриваются современные подходы к организации процесса обучения учащихся предмету «Физическая культура» в школе, дан анализ основных подходов к понятию интеграции в педагогическом процессе. Выделены условия, формы и механизмы реализации интегративного обучения. Рассмотрены примеры организации интегративных уроков в зависимости от возрастных особенностей обучающихся. Описаны основные проблемы, с которыми сталкиваются учителя при проектировании интегрированных уроков: смешение понятий интегрированный урок и межпредметные связи, акцентирование внимания только на реализации двигательной активности учеников и др. Предложен комплексный подход к межпредметному планированию изучения программного материала на протяжении всего учебного года или ступени школы с целью усиления практической ориентации обучения, стимулирования умственной, творческой и двигательной активности обучающихся.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8746
ISSN: 2070-7428
Source: Современные проблемы науки и образования. – 2013. – № 3
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
spnio2013_3_201.pdf442.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.